Niklas Jamtlien – Kvalitet ger nöjda kunder

41

Niklas Jamtlien har varit på JOTAC sedan 2009 och varit med om en fantastisk resa från 7 stycken anställda till 70. Han har en bakgrund från elsidan men har även jobbat som konsult i bemanningsbranschen.

Han är idag ansvarig för kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet inom JOTAC.

Niklas vad innebär kvalitet på JOTAC?

Jag ser det utifrån två perspektiv, ett är att vi har ett systematiserat kvalitetsarbete som hela tiden förbättra våra processer. Vi är ISO 9001-certifierade vilket ger oss regelverket.

Sedan är det självklart så att glad personal genererar bra kvalitet vilket ger nöjda kunder.  Så, en ständig förbättring och utveckling av vår viktigaste resurs, personalen, är prioriterad.

När det gäller Arbetsmiljöfrågorna, var ligger fokus där?

Vi har under 2016 som mål att certifiera oss enligt arbetsmiljöstandard.  Det är viktigt för oss att jobba proaktivt i dessa frågor och ligga i framkant.

Annars kommer vi under 2016 lägga stort fokus på helheten. Kvalitet-, miljö- och arbetsmiljöfrågorna är en viktig del för att säkra våra leveranser till kund.

Vi är inne i en tillväxtfas och då är dessa frågor jätteviktiga att implementera i organisationen för att detta arbete inte skall bli en ”papperstiger”, utan göra skillnad i vårt erbjudande.

OK, du har även startat upp en blogg på http://kvalitetsledning.blogg.se

Ja jag brinner för detta och tycker det är viktigt att bilda opinion kring dessa frågor. Det är så lätt att det blir  just en ”papperstiger” och jag vill visa att man med ganska så små medel kan vara aktiv och ligga i framkant. Kika gärna in!

Du har ju varit med en tid och det måste ju hänt en del roliga grejer. Berätta?

Otroligt mycket roligt har ju hänt men man blir ju ibland påmind om första julbordet då jag tog micken från sångerskan på Statt och stämde upp i en riktigt bra snapsvisa, enligt mig i alla fall. Stämningen tvärdog och om det var min röst eller texten som inte gick hem har jag inte riktigt koll på.

God Jul på er alla